Monday, May 2, 2011

Tak takutkah dengan hukuman Allah?


Bismillah wal hamdulillah

Syukur lillah kerana ya Rabbi kerana memberi ruang dan peluang untuk saya "recharge"..muhasabah kembali di mana tahap kita sekarang. Selama 3 jam dalam dewan yang indah bersama2 dengan motivator fi sabilillah, memberi suntikan semangat untuk terus bersama dalam arena dakwah ini. InsyAllah.

Apa yang dapat dikongsikan adalah 2 perkara penting untuk kita semua,umat islam yang mana sentiasa mengharapkan mardhatillah. Moga mendapat manfaat bagi semua tetamu di sini.

Jika kita singkap perjuangan umat islam yang telah lepas, para pimpinan penggerak perjuangan islam, dari usia remaja sehinggalah sekarang (70 lbh),masih teguh bersama memperjuangkan negara kita untuk membina daulah islamiyyah. Bagaimana dengan kita pada hari ini, di mana letaknya sayang kita pada agama islam, pada Nabi SAW dan perjuangan baginda? Siapa lagi penerus mata rantai perjuangan Nabi SAW, kalau bukan kita? Tepuk dada, tanya Iman.

Hari ini kita terlibat dengan gejala-gejala yang di larang keras oleh Allah, Nabi dan agama islam. Gejala zina berleluasa di semua peringkat se muda di bangku sekolah hinggalah golongan tua. Lihat sahaja statistik pembuangan anak luar nikah setinggi 6 angka! Ini kes yang didaftarkan, yang tidak didaftarkan beribu-ribu lagi...Allah...Bala apakah yang selayaknya buat hambamu yang derhaka ini... Berikan lah taufiq dan hidayahMU kepada mereka ya Allah...Selamatkan keluarga kami, keturunan kami ya Allah daripada isi nerakaMU ya Allah...Kembalilah mengingati Sang penciptamu wahai manusia.

Gejala lain termasuklah dadah, gothic, black metal, merokok, punk, skinhead, gay, lesbian, lepak, gangstarisme, fitnah, rasuah, judi dan sebagainya. Betapa banyaknya yang rosak akhlaknya daripada yang mulia akhlaknya, termasuklah mereka yang meninggalkan perintahNYA. Benarlah Sabda Nabi SAW :

“Sesungguhnya Islam itu pada mulanya datang dengan asing (tidak umum), dan akan kembali dengan asing lagi seperti pada mulanya datang. Maka berbahagialah bagi orang-orang yang asing“. Beliau ditanya, “Ya Rasulullah, siapakah orang-orang yang asing itu ?”. Beliau bersabda, “Mereka yang memperbaiki dikala rusaknya manusia”. Dan di lain riwayat beliau ditanya (tentang orang-orang yang asing), beliau menjawab, “Yaitu orang-orang yang menghidup-hidupkan apa-apa yang telah dimatikan manusia daripada sunnahku”.
[HR. Muslim, Ibnu Majah dan Thabrani]

Bila kita renung dan fikirkan, kenapa gejala ini semakin membuak-buak? jawapannya hanyalah satu, kerana segala salahlaku ini tidak dihukumkan dengan hukuman yang telah ditetapkan oleh Allah SWT. Itulah hududullah.

Hukuman tetapan daripada Sang Khaliq. Bukanlah bermakna tidak akan ade satupun masalah/ gejala yang berlaku, tetapi itulah yang diajarkan kepada para anbiya' untuk menyelesaikan masalah ini, berhukumlah dengan hukum daripada Allah. Hukum ciptaan manusia pasti ade banyak kelemahan. Kenapa ia tidak dilaksanakan?Antara hukuman yang ditetapkan oleh Allah SWT ialah sebatan dan rejam sampai mati, mengikut kesalahannya dan ia mesti dipertontonkan kepada segolongan manusia sebagai pengiktibaran. Ketahuilah bahawa selayak hukuman adalah hukuman daripada Allah SWT. Dalamilah hukum jenayah mengikut landasan islam.

Cuba lihat, video di bawah. Contoh hukuman sebat...Siapakah yang tidak takut/gelap hatinya untuk terus melakukan kesalahan, dan akan menerima nasib yang sama?








Oleh itu, kita fikir sejenak bagaimana caranya untuk hukum Allah itu tertegak di bumi kita? Semuanya terletak pada pemimpin negara untuk menggubal undang-undang, jika beliau pemimpin yang taat pada perintah Allah dan bertqwa kepadaNYA, pastinya beliau memilih hududullah. Berilah sokongan sedikit, walau tidak banyak untuk perjuangan memartabatkan agama Islam ini, sebagai saham kita di akhirat kelak. Perjuangkanlah.

ALLAHUAKBAR!!!

NASMR
3.57 PM
Kuala Terengganu

Related Posts with Thumbnails

DOWNLOAD BAHAN ILMIAH

حيا بالعربية

محادثة
@ يـَــا عـَــائِــشـَــة ُ، هـَـٰــذِهِ صـَــدِيـْــقـَــتـِــى خـَــدِيـْــجـَــة

@ Hai Aisyah, ini temanku Khadijah.

& أ َهـْــلاً وَسـَــهـْــلاً، كـَــيـْــفَ حـَــالـُــكِ يـَــا خـَــدِيـْــجـَــة

& Semoga anda menjadi keluarga kami dengan segala kemudahan, bagaimana khabarmu hai Khadijah?

@ أ َنـَــا بـِــخـَــيـْــر ٍ اَلـْــحـَــمـْــدُ لـِــلـَّــه، وَمـَــا اسـْــمُــكِ؟

@ Saya baik alhamdulillah, siapakah nama awak?

& إ ِسـْــمـِــى مـَــرْيـَــمُ بـِــنـْــت ُ الـْــحـَــاج ِ حـَــسـَــنْ

& Nama saya Maryam binti Haji Hasan.

@ مـَــا شـَــاءَ الله إ ِسـْــمٌ جـَــمـِــيـْــلٌ، أ َيـْــن َ تـَــسـْــكـُــنـِــيـْــن َ يـَــا مـَــرْيـَــمُ؟

@ Masya Allah nama yang bagus, di manakah awak tinggal hai Maryam?

& أ َسـْــكـُــن ُ فـِى رَقـْــم ِ ٤٨ مـِــنْ شـَــار ِع ِ مـِــيـْــلاَوَاتـِــىْ

& Saya tinggal di nombor 48 Jalan Melawati.

@ إ ِذ َن ْ بـَــيـْــتـُــكِ قــَــر ِيـْــبٌ مـِــنْ هـُــنـَــا

@ Kalau demikian rumah awak dekat sahaja dari sini.

& أ َجـَــلْ، مـِــائَــتـَــان ِ وَخـَــمـْــسـُــوْن َ مـِــتـْــرًا تـَــقـْــر ِيـْــبـًــا

& Ya, lebih kurang 250 meter dari sini.

@ هـَــلْ تـَــسـْــمـَــحـِــيـْــن َ لـِــى بـِــز ِيـَــارَتـِــكِ يـَــا مـَــرْ يـَــمُ؟

@ Apakah awak membolehkan saya mengunjungi awak hai Maryam?

& بـِــكـُــلِّ السـُّــرُوْرِ

& Dengan segala senang hati.

MARI BELAJAR BAHASA ARAB =)

BERSAMA MYKRK

ARAB MADINAH

ARAB INDO