Tuesday, January 6, 2009

HUJAN DARAH DI GAZA, APA TINDAKAN KITA??

BismiLLAH walhamduliLLAH.. Assalamualaikum wrh.wbt umat islam yang disayangi ALLAH sekalian. Pertama sekali syukur AlhamduliLLAH dengan nikmat Iman dan Islam dan dengan berkat kurniaan yang Maha Esa, dapat kita merasa keamanan di bumi Malaysia, sedarkah kita dalam masa kita berseronok, ketawa, bersembang kosong, dalam masa yang sama saudara seislam kita di bumi palestin dihujani hujan darah????... ada yang kehilangan ibu, kehilangan ayah, suami, isteri, anak-anak dan sebagainya. Bayangkan sekiranya ia terjadi kepada diri kita sendiri, NauzubiLLAHi min zalik..

Ayuh, umat Islam sekalian mulai saat ini kita mesti mengambil tahu apa yang berlaku kepada saudara kita. Faktor jarak sesekali tidak memisahkan kita sesama muslim. Saban hari tentera Zionis melancarkan serangan ke atas umat Islam, tangisan demi tangisan didengari, apakah hanya sekadar mainan di telinga kita?? Di manakah sensitiviti kita sebagai umat Islam kepada saudara Islam kita?? Ya Allah, selamatkan umat Islam di palestin, selamatkan umat Islam di segenap pelosok dunia.

Umat Islam sekalian, bangkitlah! sedarlah bahawa Zionis, Yahudi sesekali tidak akan pernah berhenti merancang untuk menghancurkan Islam, apakah kita sedar?? Bangkitlah umat Islam menentang kekufuran, Hancur Yahudi! Hancur Zionis! Hancur Israel! Hancur kekufuran!

Antara peristiwa yang berlaku pada Januari 2009 di GAZA :
Sumber : Palestinkini.info

Khamis ,01/01/2009 - Hospital utama Gaza, al-Shifa, kini sibuk melayan kemasukan ramai mangsa yang cedera dalam serangan udara Israel bermula 27 Disember lalu, menurut sumber hospital. Kakitangan dan para pesakit berasa takut kemungkinan Israel akan menyasarkan tempat berikutan pemimpin Hamas, pergerakan Islam yang mengawal wilayah tersebut melakukan sidang akhbar di situ.

Jumaat ,02/01/2009 -Tentera udara rejim Zionis pada petang Khamis, telah mengebom rumah Dr Nizar Al-Rayyan, menyebabkan beliau dan 15 ahli keluarga beliau terbunuh.

Sabtu ,03/01/2009 -Untuk hari ketujuh, tentera udara rejim Zionis terus menggempur Semenanjung Gaza. Sumber-sumber Palestin melaporkan jet rejim Zionis telah mengsasarkan beberapa kediaman penduduk Palestin di beberapa bahagian Semenanjung Gaza. Antara sasaran ialah bengkel-bengkel, sekolah tempatan dan kenderaan awam.

Ahad ,04/01/2009 -Israel meneruskan untuk kelapan hari berturutan serangan ketenteraannya mengsasarkan orang awam sepanjang Semenanjung Gaza mengakibatkan dalam kematian 441 rakyat Palestin termasuk lebih daripada 70 orang kanak2.

Selasa ,06/01/2009 - Kementerian Kesihatan Penduduk Palestin di Gaza melaporkan tentera rejim Zionios telah menyerang Semenanjung Gaza pagi semalam da n mengakibatkan 17 rakyat Palestin terbunuh.

Saudara seislam yang dikasihi sekalian,apa lagi yang kita tunggu, sedarlah, bertindaklah, jika bukan kita sebagai umat Islam yang berperanan, siapa lagi???Jika bukan sekarang, bila lagi??? Sama-sama kita panjatkan doa dengan sepenuh pengharapan kepada Allah supaya Zionis laknatuLLAH hancur di bumi Palestin, Boikot barangan Yahudi Israel kerana setiap duit tersebut menyumbang kepada kehancuran Islam. Sampai bilakah kita mahu menjatuhkan Islam sendiri? Sampai bilakah kita mahu mengagung-agungkan yahudi laknatuLLAH?? Sedarlah wahai umat Islam.

Boikot barangan Yahudi!

Syeikh al-Azhar, Mufti Mesir, Mufti Pakistan, Mufti Arab Saudi, Persatuan Ulama Pakistan, Dr Yusof al-Qaradhawi, dan majoriti ulama’ dari seluruh dunia memfatwakan wajib bagi seluruh umat Islam memboikot barangan Israel, menjalinkan hubungan dagang dengan mereka, dan juga memberikan apa-apa bekalan kepada mereka. Fatwa ini dikeluarkan setelah mengambil kira kekejaman yang telah mereka lakukan terhadap umat Islam. Para ulama’ ini juga telah menyeru agar kita semua memboikot barangan Amerika yang merupakan sekutu utama yang sering menyalurkan bantuan kepada Israel terutamanya dalam aspek persenjataan.
Dr Yusuf al-Qaradhawi telah mengatakan, “Satu riyal (ringgit) yang digunakan untuk membeli barangan Amerika adalah bersamaan dengan sebutir peluru yang akan digunakan oleh tentera-tentera Zionis untuk membunuh anak-anak kecil di Palestin.”
Senarai Produk Israel Yang 'Wajib' Umat Islam Boikot


Brands and labels to boycott:

1. Fast Food
- Mc Donald's
- KFC

2. Beverages, Drinks
- Coca-cola
- Dr. Pepper
- Fanta
- Sprite
- Schweppes
- Lilt
- Fruitopia
- Sunkist
- Kia Ora Fruit Squashes

3. Food, Snacks
- Buitoni
- Danone
- Perrier
- Libby's
- Maggi
- Nestlé
- Shreddies cereal
- Nestlé KitKat
- Vittel

4. Consumer Products (Tissue, Diapers)
- Kimberly-Clark
- Kotex
- Huggies
- Kleenex

5. Cosmetics, Body Care
- Biotherm
- Sanex
- Garnier
- Clinique
- Helena Rubinstein (HR)
- L'oréal Paris
- Origins Natural Resources
- Maybelline
- La Roche-Posay
- Redken 5th Avenue NYC
- Vichy
- Johnson & Johnson
- Revlon
- Brylcreem

6. Perfumes, Fashion, Cosmetics
- Boss (Hugo Boss)
- Calvin Klein
- Lancôme Paris
- Giorgio Armani
- Estée Lauder
- Tommy Hilfiger
- Donna Karan New York (DKNY)
- Ralph Lauren

7. Fashion, Clothing
- Aramis
- Prescriptives
- La Mer
- Bumble and Bumble
- Jo Malone
- Kate Spade
- River Island
- GAP
- JC Penney
- Timberland
- J. Crew

8. Sportswear
- Champion
- Outer Banks

9. Home Products
- Ambi Pur
- Kiwi (shoe care)
- Sara Lee

10. Coffee, Coffee Systems, Tea
- Douwe Egberts
- Maison Café
- Superior Coffee
- Pickwick
- Piláo Café
- Starbucks Coffee

11. Technologies
- ICQ
- AOL
- Nokia
- IBM
- Intel

12. News Corporation, Publications
- Sky TV Network
- 20th Century FOX
- Star TV Network
- National Geographic Channel
- The Weekly Standard
- New York Post
- News of the World (UK)
- The Sun (UK)
- The Times (UK)
- The Daily Telegraph (Australia)
- Harper Collins
- Nursery World
- Disney
- TIME Magazine
- CNN

13. Clothing (Socks, Babywear, Intimate Apparel)
- DIM
- Victoria's Secret
- Banana Republic
- Structure
- Pryca
- Lindex
- Playtex
- Auchan
- Just My Size
- Hema
- Wonderbra
- Bali
- Hanes
- L'eggs
- Lovable
- Nur Die
- Gossard

14. Retailers, Stores, Shopping Complex
- Carrefour
- Tschibo
- Marks & Spencer
- Selfridges & Co.
- The White Barn Candle Co.
- Mast Industries Inc.
- Express
- Structure
- Henri Bendel
- Intimate Brands Inc.
- The Limited
- New York & Company
- Lerner New York

15. Home Depot
- Expo Design Centers
- Georgia Lighting
- Villager's Hardware
- Maintenance Warehouse
- The Home Depot
- Apex Supply Company.
Wassalam.

54 comments:

halim ariffin said...

syabas atas artikel trsebut...x di nafikn akn kkjaman y di lakukn oleh israel n sekutunya trhadap umt islam...nmun jauh d sdut hti sy, sy lbh rela islam d serang scr fizikal sbgtu bbndg kta di malysia..skurgnyer2 kta thu kta n islam di serg oleh yahudi laknatullah n smgt kta bkobar2 u mnntgnyer..tp stuasi di malysia????umt islam d serg dr dlm..umt islam makin leka dgn hbrn sbn hari....inilh sergn plg dsyat sbnrnyer!!skurg2nyer d plesti mrk akn syahid, tp kita????

Fisabilillah said...

Knapa pnyelesaiannya dengan boikot.. kenapa bukan dengan Khilafah..? sedangkan Rasulullah saw sendiri meletakkan khilafah adalah solusi bagi perpecahan umat Islam, solusi bagi penindasan umat Islam, solusi bagi diterapkannya syari'ah.. Justeru yang harus di usung adalah KHILAFAH bukan pemboikotan..!

ain solehah said...

uih..susah betul ngn org taksubbbb khilafah ni..aduh

.:: Wanita Mustanir ::. said...

salam saudari ain,

kalo majoriti ulama' memfatwakan wajib bagi seluruh umat Islam memboikot barangan Israel, menjalinkan hubungan dagang dengan mereka, dan juga memberikan apa-apa bekalan kepada mereka. Bagaimana pula dgn hubungan politik?? Dsr luar negeri?? blh ke pemerintah boikot hbgn politik??? sedangkan siapa yg izinkan bekalan2 tu dibawa masuk?? siapa yg izinkan hubungan dagang tu??

wallahua'alam..

ain solehah said...

fatwa tersebut disebabkan ia menymbangkan kepada kehancuran islam, tetapi bg hubungan, dsr luar ngeri, Islam xpernah mengajar untuk bermusuhan dengan sesiapa, bahkan Islam menganjurkan untuk berbaik dengan semua umat manusia...

ain solehah said...

kpd fisabiliLLAH, pentaksub khilafah (haha), bkn nk sokong usaha org2 yg nk bntu islam pn..dipertikainye lagi...masalah btul la bdk ni..huhu

ain solehah said...

sbnrnya banyak lg cara untuk menunjukkan penentangan kita terhadap israel, yahudi ni..boikot adalah salah satu cara...spt yang kita sdia mklum sumber ekonomi merupakan senjata kewangan terbesar barat dan dengan cara ini ia mampu melumpuhkan negara2 berkenaan, nanti ana try masukkan fakta mengenai kewangan ni...insyALLAH..

ain solehah said...

btul kate halim...perang pemikiran lg bahaya,bleh merosakkan akidah dalam keadaan tidak sedar..

halim ariffin said...

bkn sy kte..pd dri sy xpape !!!cma itu la hkikt y plu kta kthui..ana bmbg kta duk cbuk psl plestin tp lpa ap y mnyrg kta...n memg ftrh mnusia hnya igt Allah bla sush!!! psl suadr khilafh plak, boikot adalh tnda kta x rwedha dgn apa y mrk buat pd umt islam..kn ad hds Nabi," barangsiapa y redha dgn kmgkran y blku sma lah sprti kita mlkuknnyer"...pd fisabilillah anda plu lbh tbuka, bru bleh bna hbngan baik sesama kta...

ain solehah said...

huhu..bgus2..kpd pntaksub khilafah pk2 la ek

halim ariffin said...

pandai la ain...ain pn xleh cm 2!!!hehe..len kli jwb molek ckit bla org tny ek? bkn per, 6ti bru org sng ng kta w/pun fhmn @ tarikoh kita bbeza..huhu!!jd la pndkwh y d senangi org sklilg..2 pntg!!sybs coz prihtin akn mslh umat

ain solehah said...

haha...pdn muke kamek..huhu

ain solehah said...
This comment has been removed by the author.
ain solehah said...

pendekatan gtu kpd org2 ttntu je..huhu

caliphate 1924 said...

asssalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh,tentang pemboikotan ye huhu emmm kalian guna intel x processor computer tu kalian guna compaq x jenama laptop buatan yahudi.sebenarnya masih ada benda(barang) buatan yahudi yg kita semua masih xdapat elakkan.walauapapun kita masih bleh menerima kebaikannya cthnya dari segi teknologi.Cthnya lihat bagaimana Rasulullah SAW menerima strategi perperangan Parsi dalam perperangan ahzab.tetapi antum kenalah tahu beza hadharah dengan madaniyah.

caliphate 1924 said...

berkata syeikh Yusof Qaradawi"kita hanya bercakap sedangkan yahudi melakukan kerjanya fikir-fikirkanlah.

Fisabilillah said...

Boikot...!! Begini cik nor ain soleha. Memang wajarpun sy menjadi penta'sub khilafah. Kerana apa, kerana HANYA dengan Khilafah sajalah seluruh permasalahan umat Islam baik di Palestin, Iraq, Chechen dll atas sebab kerana KHILAFAH itulah pelaksana syari'ah Islam yang kaffah, kerana KHILAFAH itulah pembebas tanah2 kaum muslimin yang terjajah, kerana KHILAFAH itulah negara super power yang melindungi darah2 kaum muslimin. Justeru kalau dikatakan KHILAFAH bukan PENYELESAIAN TOTALnya, lalu apa penyelesaiannya yang ditunjukkan Islam.????

Fisabilillah said...

Boikot..!!! Dengan ukuran aqal dangkal yang sederhana sahaja kita boleh berfikir. Saat umat Islam di gaza dibantai dengan senjata, peluru berpandu, mechingun, jet-jet pejuang, artilery, ketenteraan dll apakah yang lebih mereka butuhkan.?? Pemboikotan, Bantuan Kewangan atau KETENTERAAN dari kaum muslimin yang mampu melawan kembali Israel.?? Apa gunanya bantuan kewangan bertumpuk2 andainya mereka di embargo, di sekat dari memberi senjata dll.?? Apa gunanya bantuan makanan bertimbun2 andainya besoknya mereka dibantai hingga lenyap tanpa ada satupun pembelaan dari kekuatan tentera kaum muslimin.?? Justeru, kerana itulah kita memerlukan Khilafah, kerana Khilafahlah yang akan melancarkan Jihad Akbar dan membebaskan mereka dll.

Fisabilillah said...

Cik Ain tertinggal la dlm senarai boikot tu..!!

DEMOKRASI dan anaknya PILIHANRAYA UMUM

Kene Boikot jugak nih..

ain solehah said...

moga sikit usaha dakwah kami ni dihitung disisi ALLAH..amiiin

.:: Wanita Mustanir ::. said...

selagi usaha yg dilakukan adalah kerana Allah semata2, selagi itulah ada nilainya di sisi Allah..insyaAllah..

tp pemboikotan yg dilakukan tidak akan mbawa ke mana wahai kakakku, Nor Ain Solihah.. (^_^)

sbb yg diperlukan saudara kita di sana adalah bantuan ketenteraan utk melawan Israel..itu adalah bantuan yg sgt2 mereka perlukan skrg..

ain solehah said...

Kesan pemboikotan

Apakah usaha ini akan berjaya?

Mengapa tidak? Lihat kepada salah satu syarikat yang mengalami kesan teruk akibat boikot - McDonald’s.

McDonald’s merupakan “rakan korporat utama” kepada Jewish United Fund (JUF.) JUF menggelarkan diri mereka sebagai “bekerja untuk mengukuh ketenteraan Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik kepada Israel; memerhati dan sekiranya perlu, memberi respon kepada laporan media berkenaan Israel.” Pengerusi dan Ketua Eksekutif McDonald’s adalah Jack M Greeberg, yang juga merupakan Pengarah Kehormat American-Israel Chamber of Commerce and Industry.

Dalam bulan Oktober 2002, McDonald’s menutup operasi mereka di Asia Tengah kerana kerugian akibat kesan secara langsung daripada usaha boikot. Di Jordan, 2 daripada 6 francais McDonald’s terpaksa ditutup kerana tidak mendapat sambutan. Di Mesir, McDonald’s terpaksa menukar jenama mereka kepada Manfoods sebagai usaha untuk mengelirukan pelanggan. Usaha menukar jenama itu tidak berjaya, dan pihak berkuasa Mesir terpaksa diarahkan mengawal pintu-pintu masuk ke restoran McDonald’s akibat tindakan masyarakat yang membaling batu ke arah restoran berkenaan. Sejumlah 175 restoran mungkin ditutup, dengan membawa kerugian sebayak USD350juta.

Sekiranya syarikat gergasi seperti McDonald’s boleh menerima kesan dan tekanan akibat boikot, sudah tentu syarikat-syarikat yang lebih kecil, yang menyokong Israel, akan membuka mata dan berhati-hati dengan usaha boikot ini.

Boikot adalah slh satu cara drp byk2 cara...mcmna israel dptkan kwgn tuk snjta mereka jk bkn kita yg support kluaran mereka?..bg keuntungn kpd mereka...??

ain solehah said...

bygkan kmu bkak kdai, tp xda org dtg..ha, cmna..??..lingkupla jwbnye...nk hdup kna ikhtiar laen lak..

ain solehah said...

maaf...ana bkn kate nk laksana khilafah tu salah atau mustahil, tp jgnla sampai ape yg org lain buat jd slh pd fikiran ntum...

halim ariffin said...

salam..xhbis lg rpnyer korg ni!!cba la masg2 trima pndpt org len..apa y sy lht, saudara fisabilillah n wanita mustanir ni seolah2 xmhu trima kaedah boikot ni!!!adkh boikot slh??ataupun kmu bdua nk kte boikot agenda amrka untk mlga2kn umt islam??xplu kot mmpersoalkn stu kebaikn y org len buat..kita sbnrmyer plu saling mlgkapi..msg2 ad smbgn msg2 untuk islam..Diam adlh lbh baik dr bkta2 andai kta2 tu mndtgkn dosa n mmechkn umt..xtkut ke org ikut apa y kta kta sdgkn ia suatu y slh??"sabda nabi, siapa y mgsunnahkn suatu sunnah y tak baik(salah) bgnya dosa dan dosa org y mengamalknnyer"....wallahu a'lam

ain solehah said...

haha...

Anonymous said...

salam...

juz nak ckp n perbetulkan sesuatu...
daripada antum boikot makanan yang halal, barangan2 yang berbentuk madaniyyah. xke lebih baik antum boikot sistem yang dibawa mereka yang lebih terang dan jelas menghancurkan dan melagakan ummat islam. sistem demokrasi misalnya. sistem pergaulan, sistem akonomi sistem pentadbiran dan lain2 hadharah. x ke itu suatu pengorbanan yang lebih baik. contohnya kini antum ingin boikot brgn yahudi. yang mana pakai ram qimonda sila r buang ram antum, yang pakai laptop hp sila r buang laptop tuh. hp nokia n sony juga koz ada juga menyumbang kepada ekonomi kapitalis yang bila di ungkai2 memberi sumbangan kepada yahudi juga. xke suatu benda yang x kena. nak setllekan masalah ummat islam dibunuh yang x berdosa. tp penyelesaiannya boikot... wah amat mudah. cuba tanya kepada seorang sahabat yang beragama budha " kalu i bunuh anak u u nak buat apa pada i" orang yang bergama budha tuh pun mesti boleh jawab medtilah i bunuh u patah2kan tgn u. n slainnya. itu budha tanya org len pun x pe. tanya hindu, atheis pun boleh. x de diorang nak jawab i boikot u. betul x??? so ummat islam nih lagilah sepatutnya lebih berpemikiran yang kuat untuk mempertahankan agamanya. "seorang ummat islam yang mati lebih teruk dari runtuhnya ka'bah dan kawasan sekitarnya" tp dengan boikot jer mampu di buat. lemah2 ummat islam kini... sampai bila mcm nih ek. mungkin x terasa kot koz diorang negara yang nun jauh disana. tp cuba bayangkan yang mati zoujah kite yang kite sayangi. cuba bayang yang mati adalah anak2 kite yang kite belai dari kecil... adakah penyelesaiannya masih lagi boikot memboikoti... inilah suatu bukti fenomena yang real yang boleh dilihat dikalangan ummat islam bahawa negara bangsa ini yang menimbulkan asobiyah yang tinggi ini memisahkan saudara seislamnya yang seaqidah dengannya. kenapa kalu anak kite kite mesti cari jalan untuk balas denndam n marah sgt2 sedih sgt2 tp bila anak orang lain kite abaikan apatahlagi anak ornag yang jauh dari kite walhal hub kite dengannya adalah ibarat aur dengan tebing... cuit pipi kanan pipi kiri terasa... adakah ini x lagi relevan di zaman pemerintahan islam berdemokrasi ini??? ingat kite nih adalah ummat yang mempunyai kekuasaan yang super n hypre power tau. 1300 tahun kite telah buktikannya. alih2 xde khilafah jalan mudah boikot yang digunakan. malulah antum pada ummat islam terdahulu. yang hidupnya matinya adalah untuk agamanya....

dari perindu syahid yang sepi...

Anonymous said...

so kesimpulannya tiada yang terbaik ari dua kata...
khilafah dan jihad.

kerana khilafah tidak pernah akan tunduk kepada kafi kubro.
khilafah xkan diam dengan penindasan ini.
khilafah xkan membisu melihat ummat yang diterajuinya mati dihadapan matanya.
nescaya jihad akbar akan dilaungkan. di kibarkan ar royah di setiap negeri kaum muslimin. paluan jihad bergema si seluruh penjuru 2/3 dunia yang sulu pernah dimiliki islam.
dan tentera yang berbilang bangsa berbilang strategi berbilang peralatan berbilang kekuatan dan kelengkapan tetapi hanya ada dua impian kejayaan dengan kemenangan islam atau syahid di medan juang. akan menjurus masuk ke tempat yang berlakunya penindasan2 terhadap ummat islam.

datanglah kembali ketakutan kegerunan orang2 kufar harbiy laknatullah itu kepada hyper power veto in the world "ISLAM".

TAKBIR!!!

KHILAFAH HANYA MENANTIKAN MASA.
SELAGI MANA IA X TERTEGAK SELAGI MANA PEJUANGNYA MASIH BELUM PUNYA KEMENANGAN, SELAGI MANA TANGGUNGJAWAB YANG BERAT INI MASIH TIDAK CUKUP PENDUKUNGNYA KEWAJIBAN INI MENJADI KEWAJIBAN KUBRO SELURUH UMMAT ISLAM.

JANGAN SAMPAI DIPERSOALKAN KELAK OLEH ALLAH KERANA MENJADI PENENTANG MAHUPUN YANG HANYA DUDUK DIAM HANYA BERJUANG UNTUK ATURAN PERLEMBAGAAN 5 TAHUN SEKALI, KERANA PERJUANGAN INI ADALAH TUNTUTAN DARI ILLAHI RABBI JUGA MUHAMMAD YANG DIKASIHI. DAN IANYA ADALAH SUATU JANJI YANG PASTI...

SUBHANALLAH...
JAWAPAN APA KELAK NANTI PERLU DISEMBAHKAN KEPADANYA APABILA DITANYAKAN ALLAH "APAKAH PERTOLONGAN YANG KAMU BUAT DI ATAS KEMATIAN KAUM MUSLIMIN???"

JAWABLAH BOIKOT DAN TERANGKAN KEPADA ALLAH KENAPA DAN SEBAB APA DENGAN JAWAPAN YANG PANJANG JELA SIAP LISTING BARANGGANNYA...
SEMOGA JAWAPAN ITU BISA DITERIMA...
HEHE..

: - PENGIBAR AR-ROYAH

ain solehah said...

:) syukran..moga setiap ape yg kite usaha diperhitungkan...amiiin

halim ariffin said...

suatu pndangan yang bgus..memg benr apa y di ktakan!!tp xbmkna slh kaedah boikot y d utarakn?? tjuan kita sama..tp cra y bbeza..mgkin saudra akn d hntr ke plestin kot utk bjhad!!ana pn nk ikut skali..tp utk stakat ni apa y anta da buat utk mnjukkn rsa bnci pd isreael??x boikot la?? buat la skdar y tmampu dlu sblum kta mpu smpai kthap y sptutnyer..hadis pun ada y mgatakan, "man ra'a minkum munkaran....."saudra da hbt dlm bab2 hds ni kn??

halim ariffin said...

SUBHANALLAH...
"JAWAPAN APA KELAK NANTI PERLU DISEMBAHKAN KEPADANYA APABILA DITANYAKAN ALLAH "APAKAH PERTOLONGAN YANG KAMU BUAT DI ATAS KEMATIAN KAUM MUSLIMIN???"

JAWABLAH BOIKOT DAN TERANGKAN KEPADA ALLAH KENAPA DAN SEBAB APA DENGAN JAWAPAN YANG PANJANG JELA SIAP LISTING BARANGGANNYA...
SEMOGA JAWAPAN ITU BISA DITERIMA...
HEHE.."

cuba prhatikn kte2 ni..tdkkah ia seolah mperlekehkan org2 y mboikot??memg bgni la apbla tba di akhir zaman, akn ada sgolongan mnusia y hnya mengethui sdikit ttg agama tapi mperlekehkn ulama' y sdia ada..fitrah mnusia y sjak d trunkn ke bumi dgn sfat y sombg!!astaghfirullahal azim...wallahu a'lam

Anonymous said...

haha... boikot nak jawab dengan ALLAH...
kan pelik. penyelesaian darah dibalas ekonomi.. erm x malu ke dengan jawapan mcm tuh, malu r sikit n nih israeel dah kuar dari gaza, harap boikot tuh x berakhir pd hari nih yer.. teruskan usahamu sampai boikot tuh melumpuhkan daulah kufur yang wujud...

kan lebih baik antum berjuang menegakkan khilafh. penyelsaian yang kubro bg sume masalah. islam maju gemilang. kemudian kedaulatan islam kembali.
dan yang penting tiada lagi penindasan terhadap jiwa kaum muslimin...
tidakkah itu yang patut diperjuangkan tanpa henti...
atau antum x tahu khilafah itu apa dan untuk apa.
sedarlah wahai saudaraku...
khilafah adalah kewajiban untuk seluruh ummat islam selagi mana ianya x tertegak...

malu r antum hanya pejuang hudud, tp menentang dan berdiam dengan khilafah...

kan LA'IZZATA ILLA BIL ISLAM
WALA ISLAM ILLA BI SYARIAH
WALA SYARIAH ILA BIDAULAH DAULAH KHILAFAH RASYIDAH...

XKAN BERJUANG HUDUD DAN TAK NAK BERJUANG UNTUK KHILAFAH (PENEGAK SYARIAH) KOZ DLM KHILAFHA ADA HUDUD...

HUHU

SALAM

PERINDU SYAHID

ain solehah said...

itukn jngka pjg..kita kn xtau ble tertegak khilafah, jd xslh usaha boikot..ia plhn yg terakhir..seorg pekebun pesawah mustahil sumbgnnya menyerupai seorg pdana mnteri...tp ia bergangtung pd niat masing2..

halim ariffin said...

nmpknyer benda ni xkn hbs..bykkn la bbncg ttg dri kita n tnyalh dri kta apa smbgn kita utk islam..setiap org ada smbgnnyer n kta x bhak mnidakkn pndpat dan smbgn org lain!!amat doif andai kita mltkkn diri d tmpat y tgi dr org len shgga mnggap hnya dri kita y btol..andaikata imam Maliki bleh trima pndpt ank mridnyer..siapakh kta???astaghfirullahal azim...wallahu a'alm

Anonymous said...

salam ana kembali.
bukan untuk apa dan siapa juz nak menambah fikroh dan mengajak sama2 berfikir.

ye lah.
mengapa jika diberi pilihan untuk mendapatkan rumah besar di bukit antarabangsa atau kecil sepeti pprt kite mampu pilih dengan baik mestilah rumah yang besar.

even hp kalu 3310 dan sony ericsson cibershot 5 megapixel siap 3g kite mampu pilih yang terbaik. mestilah sony eriksson.

untuk ke kantor kite boleh memilih untuk menaiki speda motor atau kereta bersama isteri tercinta.

memilih isteri kite pandai inginkan yang terbaik dan terhebat dalam agamanya.

memilih universiti luar negara kite mampu memilih oxford dan menolak sunderland yang kurang sedikit hebatnya.

tp dalam melaksanakan dan memperjuangkan islam kite lemah dan ibarat seperti tiada pilihan. dan kite sanggup memperlihatkan kelemahan kite terhadap musuh2 ALLAH @ syaitan yang nyata...

kite berikan boikot sebagai jalan terbaik. untuk dibawa kepada ALLAH sedangkan KHILAFAH jalan yang paling terbaik dari yang terbaik. kerana dengan khilafahlah lahir nya jihad kubro seruan di semua negeri2 muslim.
nama saja khilafah pasti adanya khalifah yang mentadbir.
dan khalifah itu di beritakan oleh khabar rasulullah “Sesungguhnya imam (Khalifah) itu laksana perisai, di belakangnya umat berperang dan berlindung”.

diberitakan oleh rasulullah lagi.

keduanya kite lihat dari mana datangnya boikot nih adkah ianya uslub islam mahupun uslub kufur.
ternyata jika kite lihat dan imbau sejarah kedaulatan islam yang diperjuang rasulullah ternyata boikot ini yang digunakan oleh kafir quraisy kepada Muhammad SAW dalam waktu methodenya mendambakan dan mendaulatkan islam.

benar hukumnya mubbah xde masalah ana x kata ianya salah kerana perbuatan itu tidak bersirat dengan keharaman yang jelas. (al-wasilatul haram wal haram) namun kan lebih elok dan baik antum dipandang Allah kelak dengan usaha antum menegakkan boikot sebagai solusi penderitaan ummat islam digantikan dengan usaha sekeraskerasnya mendaulatkan khilafah islamiyah berlandaskan manhaj (methode) kenabian.

tidakkah kemuliaan sebagai ummat Rasulullah yang kite dambakan. dari membawa penyelesaian yang xkan pernah temui jalannya.

ketiga...
sekiranya masih enggan menerima pandangan dan nasihat nasihat ini cuba bayangkan dan renungkan. satu perkara.
dalam malaysia ada berapa produk yang berbentuk madaniyyah (sains dan teknologi) yang di import dan di eksport. setelah kajian yang kite import tentulah lebih banyak dari yang kite hasilkan sendiri. kite tolak barangan yang dihasilkan sendiri (minimum) ini kite ambil major factor barangan yang berupa benda @ madaniyyah ini.
dan senaraikan kepada ana barangan yang sedikitpun x menyumbang kepada yahudi.

kalu lebih dari 10 % teruskan usaha antum untuk boikot. tp kalu kurang usaha antum hanya usaha merendahkan martabat islam ditengah kehancurannya.

kerana jika lihat analisis ana dan kajian ana barangan di Malaysia (madaniyyah) hampir 94% adalah barangan dari german dan tempat2 lainnya dan akhirnya dengan sistem ekonomi kapitalis yang di perjuangkan oleh seluruh dunia termasuk malaysia. akhirnya barangan ini termasuk dalam konteks memberi sumbangan kepada yahud dan kufar harbi lainnya.

so...
adakah antum tidak menggunakan hp.
kereta. motor. pen. pensil. kertas. dan barangan lainnya. kalu antum benar menunjukkan keimanan antum dengan boikot jalan terbaik sila matikan segala aksesori pengkomputeran yang kite gunakan dan hp communication yang digunakan kerana suma perkara ini ada dan turut menyumbang kepada mereka.

dan harapan ana jangan berhenti boikot selagi mana yahudi sekutunya hancur dimusnahkan dari muka bumi Allah kerana ana tidak tertahan dan sanggup melihat saudara ana di Palestina iraq al jazair dan lainnya dibunuh di tindas di bumi yang Allah ciptakan kepada ummat untuk beribadat kepadanya dan menuruti segala aturannya ini.

sekiranya dengan jalan yang dianggap khayalan atau lambat lagi ini yang antum ketepikan (khilafah).
sedarlah bahawa khilafah adalah janji Allah dan Rasulnnya.
kedatangannya akan semakin hampir dengan kekuatan dan pertolongan juga kekuasaan yang diberikan kepadanya. dan kini kekuasaan kekuatan dan pertolongan dari ummat tidak mencukupi. untuk mendirikannya. ibarat seorang lelaki gempal yang jenazahnya diangkat oleh seorang atau dua orang manusia. bukankah menjadi kewajipan yang ain sekiranya dan selagimana jenazah itu tidak dapat diangkat ummat islam perlu membantu. begitu jugalah dengan khilafah islamiyah.
dan ana yakin dengan janji Allah dan Rasulnya. saatnya khilafah memimpin dunia telah semakin hampir dan hampir dengan kejayaannya.
terpulanglah antum ingin membantu atau terus taat dengan perintah dan ungkapan dari pemimpin2 antum yang memberi penyelesaian bagi maslaah darah ummat islam ini hanya dengan boikot dan sumbangannya. kerana bagi ana ketaatan itu lebih mulia dan diwajibkan diberi kepada urusan Allah Dan Rasulnya. bukan kepada selainya.

akhir kata.
sampai bila kita ingin melihat darah ummat islam hanya sebagai gula2 yang bila2 masa boleh dibuang isi kulitnya di kunyah2 dan ditelan2.?
sampai bila kita ingin melihat penindasan terus berlaku?
sampai bila kite ingin terus hidup dengan hadharah kufur lagi menyesatkan ini?
sampai bila kite ingin dengar dan berdiam bilamana Rasulullah dihina dan Alquran di injak injak.?
sampai bila ummat islam ingin terus lemah dan melemahkan antara satu sama lain.?
sampai bila kite ingin menunggu salahuddin al ayubbi atau imam mahadi datang memberi bantuannya.?

INNALLAHA LA YUGHAI'IRUMA BIQAUMIN HATTA YUGHAI'IRU MA BI ANFUSIHIM.

ALLAH TIDAK AKAN MERUBAH NASIB SUATU KAUM ITU MELAINKAN DIRI MEREKA SENDIRI YANG MERUBAHNYA.

semoga Allah memudahkan antum untuk melihat kebenaran di tengah kehancurannya.
tanyalah diri antum dimana antum untuk islam? (termasuk diri ana juga).
adakah cukup usaha yang diberikan untuk agama ALLAH ini.

belilah tawaran Allah di muka bumi ini dengan perjuangan menEgekkan kembali islam ditengah kehancurannya.

NESCAYA JIKA DIBELI JUALAN ITU AKAN DIBAYAR ALLAH DENGAN SYURGANYA NIKMATNYA YANG tidak TERHINGGA... INSYA'ALLAH.

Anonymous said...

dari pengibar ar royah perindu syahid.

ain solehah said...

pjg...huhu..

rujuk balik dlm sirah RasuluLLah, boikot berlaku...rujuk peperangn tabuk, di mana ade dari kalangan org Islam xnk p berperang...

Anonymous said...

haha
gencatan senjata tuh ya ukhit
not boikot.
wat i mean boikot...

tp tidakkah penjelasan itu sudah cukup jelas???

atau masih belum..

atau masih keliru dengan khilafah.
tidak yakin dengan khilafah.
rasa sangsi dengan pucuk pimpinan khilafah yang bakal menjelang kelak???

ain solehah said...

gencatan senjata???..rujuk dulu

Anonymous said...

erm baik ana akan kaji sedalamnya. namun boikot yang terawal sebelum khilafah itu ada adalah dari kaum quraisykan...

tidakkah itu sudah mencukupi...
INSYA'ALLAH
ana akan bawakan cerita berkenaan boikot di perang tabuk.

dan peristiwa boikot quraisy

dan bandingkannya dua benda ini yang punyai perbezaan ketara...
dari segi hadharah ekonominya hingga tampuk pemerintahannya.

WALLAHUA'ALAM
pengibar ar royah dan perindu syahid

Fisabilillah said...

Anonymous dah cukup menjelaskan..

Menidakkan boikot bukan bererti kami mengajak anda lari dari tidak berbuat apa2, justeru dengan seruan kami meninggalkan boikotlah kami mengajak anda pada penyelesaian yang menyelesaikan seluruh permasalahan ummat ini dengan KHILAFAH.

Fisabilillah said...

Pemboikotan bukan penyelesaiannya, tapi hanya sekadar protest, begitu jugalah dengan demonstrasi, ianya bukan solusi, tetapi hanya sekadar protes. Penyelesaiannya adalah JIHAD AKBAR yang lancarkan DAULAH KHILAFAH. Justeru menjadi kewajipan keatas kita adalah menegakkan semula Khilafah yang dengannya seluruh permasalahan umat ini diselesaikan, bukan memboikot.

ain solehah said...

matlamat utama kehidupan BUKAN khilafah..jgn salah paham...matlamat utama adalah mencapai MARDOTILLAH..

Anonymous said...

ya benar matlamat memang mardotillah...
namun bagaimana ingin kite gapai mardotillah tanpa ada perturan darinya di terapkan.

"wahai orang yang beriman masuklah kamu kedalam islam yang kaffah".

namun adakah kini islam itu kaffah???
adakah dengan ketiadaan khilafah kini islam dilaksanakan secrara menyeluruh tanpa ada kompromi dengan kekufuran.?

kalau islam itu dipandang hanya dari segi hubungan manusia dengan allah ya mungkin kite telah capai.
namun keredhaan allah itu perlu disempurnakan dengan mengikuti segala aturan dan mencegah dari segala kemungkaran. kerana itu ada dosa dan pahala. syurga dan neraka.

bagaimana ingin mendapat keredhaan allah. namun kekufuran masih dilaksanakan???
bagaimana ingin menggapai kerdhaan allah selagi hukum2 allah x terlaksana.???
bagaimana kite ingin persoalkan keredhaan allah tp dlm masa sama hidup dalam peraturan2 yang x islami.???

first ana ingin terang disini bahawa islam itu adalah agama yang diturunkan kepada Muhammad saw oleh jibril dari Allah swt untuk mengatur hubungan manusia dengan Allah hubungan manusia dengan manusia dan hubungan manusia dengan dirinya sendiri.

hubungan manusia dengan Allah adalah dari segi ibadahnya dan aqidah yang berbentuk tasdiqul jazim.

hubungan manusia dengan manusia adalah dari segi muammalat dan uqubat

hubungan manusia dengan diri adalah berbentuk akhlak sakhsiyah

dalam mencari keredhaan Allah firman Allah di atas wajib dilaksanakan.

"Wahai ornag yang beriman, masuklah kalian ke dalam islam yang kaffah"

nah islam yang kaffah itukan menyeluruh. menyeluruh dari qiyadah fikriyahnya hingga ke qaidah fikriyahnya. menyeluruh dari segii perlaksanaan hukum syara'
menyeluruh dari segi agamanya.
menyeluruh dari segala hal.

nah disinikan telah jelas perbedaannya dengan dunia tanpa khilafah.
bagaimana kite menyatakan kite mencari keredhaan nya namun aqidah kite tidak tasdiqul jazim.
bagaimana kite dalam mencari keredhaannya sedang saudara kite di palestin mati dibom dibedil tiada makanan tiada tempat tinggal sedang setiap jiwa muslim itu bersaudara.
bagaimana kite menyatakan dalam mencari keredhaan Allah tanpa ada usaha MENGEMBALIKAN KEDAULATAN ISLAM.

kan ada kebocoran di situ ukhti...
ibarat memenuhi air di baldi yang bocor.

nah. kan terlihat disitu bagaimana bisa baldi bocor terpenuh sama air.

lantas apa yang perlu dilakukan.???
ayoh berjuang bersama menegakkan khilafah bagi mencari keredhaan Allah yang sebenarnya.
kerna dengan khilafahlah pengaplikasian islam secara menyeluruh dilaksana.

ya contohnya begini...
seorang muslim yang mengaku beriman pada Allah dan sentiasa beruzla untuk mencari keredhaan Allah. namun makannya di ambil dari unsur riba' yang jelas tidak islami dan haram dari sisi islam.
maka adakah dia masih tergolong dlm urusan mencari keredhaan allah.
lantas apa yang perlu diperbetulkannya??
lelaki itu pasti perlu membetulkan konteks rezekinya benar?
benarkan

lantas apabila dicari2 mana unsur riba'nya jelas kelihatan sistem ekonomi kapitalis yang sebenarnya digunakan oleh negaranya.

maka kewajipannya untuk merubahnyakan???
betul atau tidak?

contoh lain
lihat aja dikoran. ustaz berzina dengan anak muridnya. ya kerana ketiadaan sistem sanksi kini melihatkan dunia tidak gentar untuk melakukan zina. seorang ustaz tadi misalnya ya dengan keimanan kepada Allah tanpa ada terlaksana hukum syarak di muka bumi Allah ini mungkin bisa menghalangi dirinya dari zina. sekali di ajak, dua kali 3 4 5 10 kali mungkin bisa namun sudah 20x tanpa putus asa lagi si perempuan mengajak iman siapa yang tidak luluh tambah syaitan yang tidak pernah berhenti menggoda.
lahirlah zina.

ketiadaan khilafah (penerap 100% hukum dari langit) ini maka si lelaki itu hanya bisa di denda 2000 ringgit walau seorang ustaz.
tp dengan khilafah 100 kali sebat kerana khilafah pastinya akan menerapkan hudud malah bukan itu sahaja qisas takzir dan mukhalafah.
dan hukuman2 ini bukan sahaja bergantung dan terlaksana kepada ummat islam malah seluruhnya warga daulah khilafah chinese india juga siapa sahaja yang berada di dalam naungan.

namun ketiadaannya kan ummat islam semakin teruk ibart paginya beriman malamnya menjadi kufur. keterikatan peristiwa ini terjadi terhadap semua individu muslim. Nah bagaimana denan mardotillah sekiranya begini pagi beriman malam tidak, malam beriman paginya tidak.

Bukankah islam itu kini sudah kembali asing???
Malah lebih asing dari zaman jahiliyahnya dahulu. Kerana asing ini ditentang asing ini ditengah ummat yang masih mengaku islam. Namun islam nya yang bagaimana tuh yang perlu diketengahkan. Samada islam yang hanya ada pada ic mahupun islam yang mengamnil separuh dan tinggalkan separuh atau islam yang kaffah,

jika sekiranya tidak jelas mungkin akan dijelaskan lebih lanjut selepas ini.

dan ingin sekali lagi ana ingatkan "imamah itu junnah (perisai) dibelakangnya ummat islam berperang dan berlindung” namun kini perisai ini tiada pelindung ini tiada dan penyatuan ummat untuk berperang ini tiada. Nah tepuk dada Tanya pada iman sekiranya benar kehidupan ukhti hanya untuk mencari keredhaan Allah. Maka apa yang perlu dilakukan.

Berpeluk tubuh?

Menentang kepada pertubuhan yang tidak henti2 memperjuangkan penyatuan ummat dan penerap hokum syarak seratus peratus dengan khilafah agar kehidupan islam kembali ditengah kehancurnanya

Atau

Bersama untuk memperjuangkannya…

Harus di ingat ana bukan taksub kepada khilafah

Namun itulah solusi mendasar untuk membankitkan kembali islam yang ana cintai yang sudah hancur ditelan badai kapitalisma yang memisahkan agama dari kehidupan semata2 untuk MARDOTILLAH...

pengibar ar royah perindu syahid

ain solehah said...

pnjgnyer...&-)

Anonymous said...

ya memang perlu panjang agar penjelasan itu menemui jalan kebenaran.

namun apa dayanya untuk menyampaikan kebenaran selagi tidak berlapang dada...

ibarat ingin memenuhi cawan dengan air nescafe namun cawannya ditelangkupkan... apa terdaya untuk mencapai kebenaran.

iya! nescafe itu akan hadhir memenuhi cawan bila cawan itu kembali dibuka dan bersedia menerima air nescafe di pagi hari nan permai.

dan kebenaran juga sama.
apa itu kebenaran???.
kebenaran itu adalah sesuatu konsep atau mafhum yang sesuai dengan fitrah manusia, ianya memuskan akal dna menenangkan jiwa.

itulah kebenaran.

namun kembali ke topik asalnya. boikot.
ia benar sesuai dengan fitrah manusia tetapi tidak memuaskan aka; dan tidak menenangkan jiwa...

kerana akal tidak akan puas selagi ada kata pasti yang bisa menjawab persoalan ini."adakah dengan boikot yahudi israel ini akan hancur di muka bumi Allah?".

jika iya jawapannya pasti memuaskan akal. tp ternyata tidak.

kemudian menenangkan jiwa.
ana sedih dan pilu melihat saudara seislam ana di palestin dipenuhi darah dan kesedihan. apakah dengan boikot ini bisa membalas serangan dari yahudi ini dengan qisas? adakah dengan boikot ini bisa membayar jiwa2 muslim yang terbunuh. dan yang paling utama adakah tragedi pembantaian kaum muslimin ini akan terhenti wat selamanya dengan boikot.

ternyata juga tidak.

nah bisa di timbangkan enggak persoalan2 ini.

KhILaFaH FiGhTeRs said...

ya tentunya jawapannya dengan khilafah. barulah buku bertemu ruas. memang memuaskan akal sesuai dengan fitrah manusia dan akan menenangkan jiwa.

INSYA'ALLAH wakhtunya sudah semakin hampir.
ayoh sama2 perjuangkannya.

ain solehah said...

ikutla, masing2 ade cara dn cma ana mohon jgnla duk kutuk2 usaha org laen selagi ia membantu islam tu sndiri...ws

Anonymous said...

salam ana rasa anti tersilap dan tersalah.
ana datang ke dalamblog nih semata untuk memuhasabah saudara seprjuangan yang mempunyai semangat untuk berjuang di dalam islam.

seperti ana katakan. boikot itu tiada masalah sekiranya ada yang ingin memboikot. hak individu itu diserahkan 100 persen terhadapnya untuk melakukan uslub apa dan bagaimana.

namun ana terangkan disini.
boikot ini tidak akan bisa menjadi jalan penyelesaian. bagi ummat islam.
x kiralah peristiwa itu berlaku di palestin
mahupun dimana jua.

kalau bisa anti jawab persoalan ana disini, sejauh mana boikot ini bisa menyelesaikan permasalahan gaza ini.?

harap anti bisa menjawab.
kerana ana membentangkan solusi yang adalah dari sumber syara' iaitu hanya jihad solusinya. dan perjuangan menegakkan khilafah yang akan merubah segalanya.

cuba anti bayang dah berapa kali boikot itu menjadi jawapan dari segala bentuk permasalahan dan penindasan terhadap ummat islam.

kite try amik yang terdekat tidak usah untuk ambil dari 60 tahun palestin (tanah yang wajib dibebaskan kembali oleh semua individu muslim, termasuk iraq afghan spain n lain2nya).

kite ambil dari penghinaan rasulullah di denmark. sume gerakan islam menghalakan solusi hanyalah kepada boikot, ya benar keberhasilan boikot itu menyebabkan ekonomi denmark itu lumpuh, dan penghinaan rasulullah itu ditarik balik.

kemudian lahirnya filem submission arahan dari teoh van goh yang juga menghina islam dan alquran dari holland boikot juga dilaksanakan. kemudian ia senyap.

kemudian lahir pula fitna
dalam masa yang sama iraq diserang

boikot juga jadi penyelesaian.

kemudian palestin yang ummatnya menderita terlalu hebat dan lama.

boikot juga menjadi penyelesaian.

tidakkah anti lihat disini tiada kegerunan dihati-hati mereka (orang2 kafir lagi syaitan ini) terhadap islam.

tidakkah anti lihat berpuluh jalan penyelesaian bagi boikot ini dan dengan jangka masa panjang sekalipun tidak mampu menghancurkan sesuatu kaum dan membebaskan islam dari penindasan secara brutal mahupun fundamental ini.

kenapa tidak percaya kepada jihad. dan serukan jihad kepada penguasa agar menjalankan tanggungjawabnya sebagai ummat islam.

dan kenapa tidak beri kepercayaan kepada khilafah yang terbukti apabila adanya dahulu 1300 tahun lamanya dan yang paling hampir dengan kite sewaktu barat ingin membeli tanah palestin kepada khilafah namun khilafah tetap berkeras dan sanggup mengorbankan nyawanya demi pertahankan tanah ummat islam ini.

kedua-dua ini adalah jalan dari syarak. dan sebagai pejuang islam anti kan punya pilihan untuk mengikut syarak dengan bersama perjuangkan jihad dan khilafah.
atau solusi yang tidak akan pernah membawa kejayaan sampai penghujungnya.

lagipula menegakkan khilafah ini adalah kewajiban untuk seluruh ummat islam selagi segolongan ummat tidak berjaya menegakkannya.
(dalil ushul fiqh)

dan kalu anti lihat rintihan-rintihan dari ummu taqi dan berita-berita yang dibawakan oleh ummat yang merasai sendiri keperitan di palestin.
adakah mereka berharap kepada sumbangan? tidak anti
adakah mereka berharap kepada boikot? tidak anti.

harapan mereka hanyalah lahirnya salahuddin al ayubbi menegakkan islam dan membebaskan mereka dari penyiksaan dan penindasan islam ini.

dan nak tahu lagi apa mereka katakan.

"sesungguhnya sumbangan-sumbangan kalian tidak akan sampai kepada kami, disekeliling kami hanyalah ada askar israel, yang sentiasa membuat roadblok untuk memantau sama ada barangan-barangan atau bentuk sumbangan tidak sampai kepada kami, rumput adalah makanan kami. setiap kali ada bantuan dihulurkan pasti hanya pihak tertentu yang akan perolehnya adapun mereka yang mempunyai keupayaan untuk membawa satu botol air sahaja pun akan terbunuh atau tersiksa."

lihat adakah sumbangn ini akan dapat disampaikan.
adakah boikot ini bisa memberi kesan kepada mereka.
tidak.

berta baru yang ana terima dari aman palestin sumbangan yang dibawa untuk diagihkan kepada gaza tidak sampai mereka tersekat di kuffah. kerana terlalu banyak halangan yang mereka perlu tempur untuk ke gaza jalan terakhir di kufahlah sumbangan itu akan diletakkan.

lihatlah bertapa kejamnya ummat islam dilakukan.
adakah masih boikot yang menjadi penyelesaian.

ana terlalu sedih dan tidak sanggup untuk membiarkan mereka berterusan begitu.

tidakkah anti juga punyai perasaan sayangkan ukhuwah islamiyah yang dibina rasulullah ini.

dan tidakkah anti merasakan kesedihan dan keperitan kehidupan mereka seperti mana ana rasakan.

adakaha solusi lain yang terbaik selain jihad dan khilafah.????

pengibar ar royah dan perindu syahid

Anonymous said...

dan ianya sesuai dengan tajuk utama posting ini "HUJAN DARAH DI GAZA APA TINDAKAN KITA".

nantinya yang akan disoal allah adalah kita yang di hisab adalah kita yang akan menyesal dengan segala mcm pilihan yang kita laksanakan adalah kita.

kerana kematian itu adalah suatu kepastian. dan hari kebangkitan (akhirat) itu adalah kepastian.
yaumul hisab adalah kepastian.

dan untuk pengetahuan anti isu gaza belum berakhir selagi mana ianya belum di bebaskan. tidak ada sebarang jaminan ummat islam di palestin telah menang (seperti mana yang dikhabar oleh ismael haniah).

sandiwara israel dan musuh-musuh islam lainnya masih belum berakhir.

pengibar ar royah dan perindu syahid

ain solehah said...

syukran atas penjelasan, silakan ke palestin untuk sama2 berjihad dlm alam reality bkn teori, retorik semata2....

sbg akhr, tajuk ini merupakan artikel yg dipuslish dn disebar kepada siswa siswi UPSI dn masyarakat sekeliling( alhamduliLLAH pd hari sabtu 10 jan walaupun pada asalnya dirancang utuk disebarkan pada hari jumaat,9 jan)oleh itu, harapan supaya sekelian pmbaca dapat menerima, bukan dengan cara yang berat dlm erti kata (msyrkat yg masih blm phm dn mdalami islam itu sndiri), tetapi cara yang smua org boleh dn mampu melakukannya...

wALLAHu Taala a'lam..

Anonymous said...

kiranya ana yang pergi jihad dengan lastik ya ana punya. bom di mana perlu ana perolehi. m16 di mana ana boleh dapatkan.
adakah senjata telah berada ditangan ana dan konfirm ada bila ana ke gaza...

wahai saudariku yang mulia, yang ku snajungi sebelum adanya khilafah jihad dan kewajibanya adalah teretak kepada semua penguasa dan panglima2 tentera. apalah daya pada ana untuk berjihad.

namun janji ana bila tertegaknya khilafah nanti.
ana akan pastikan sekirnya dibenarkan dan di izinkan analah yang berada di depan untuk mengepalai tentera kaum muslimin.

ayoh sedarlah dan serulah kepada pemimpin kite untuk laksanakan jihad. dan yakinlah kewajiban menegakkan khilafah adalah tertakluk terhadap setiap pundak @ leher kaum muslimin.

semoga kebenaran itu akan anti peroleh, dan semoga kesedaran itu tentang pentingnya khilafah akan di perlihatkan.

amiiin.

Anonymous said...

ya kepada pembaca sekalian.
ana berharap ada yuang tersentuh dan ada yang terlihat.

hanya khilafahlah yang akan bisa memimpin melindung dan membebaskan kembali palestin dari segala penindasan yang di hadapinya.

khilafah adalah sebuah kepimpinan umum ummat islam. khilafah adalah sebuah negara islam yang menerapkan segala sistem dan hukum hanyalah berlandaskan syara'. berlandas kepada al quran dan sunnah 100 persen.

khilafahlah yang akan menyatukan seluruh ummat islam, dari spain ke indonesia.
khilafahlah yang akan mentadbir kepala 2 tentera di 58 wilayah ummat islam (mungkin pada hari ini digelar negara).
khilafahlah yang akan melaungkan seruan jihad akbar kepada setiap kekejaman dan penindasan yang dihadapi.

sampai kapan kita harus berdiam diri.?
sampai kapan kite perlu memeluk tubuh?
sampai kapan kite ingin melihat penindasan terhadap ummat islam ini berterusan?
sampai kapan islam akan kembali di daulatkan?

ayoh sambutlah khilafah.
ayoh perjuangkanlah ia.
ayoh jadikan tangan dan diri antum sebagai pejuang institusi perlaksanaan syariah pemersatu ummah.

di bawah naungan

KHILAFAH RASYIDAH ALA MANHAJ NUBUWWAH.

khilafah rasyidah berlandaskan kepada methode kenabian.
takbir...

saatnya semakin hampir.

Samurouh said...

salam sekadar menyampuk
Dari segi istilah terdapat perbedaan antara Hadharah dan Madaniyah. Hadharah adalah sekumpulan mafahim (ide yang dianut dan mempunyai fakta) tentang kehidupan. Sedangkan Madaniyah adalah bentuk-bentuk fisik dari benda-benda yang terindera yang digunakan dalam berbagai aspek kehidupan. Hadharah bersifat khas, sesuai dengan pandangan hidup. Sementara madaniyah boleh bersifat khas, boleh pula bersifat umum untuk seluruh umat manusia. Bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan dari hadharah, seperti patung, termasuk madaniyah yang bersifat khas. Sedangkan bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan oleh kemajuan sains dan perkembangan teknologi/industri tergolong madaniyah yang bersifat umum, milik seluruh umat manusia. Bentuk madaniyah yang terakhir ini tidak dimiliki secara khusus oleh suatu umat tertentu, akan tetapi bersifat universal seperti halnya sains dan teknologi/industri.

Perbedaan antara hadharah dengan madaniyah harus selalu diperhatikan, sama perhatiannya terhadap perbedaan antara bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan dari suatu hadharah dengan bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan oleh sains dan teknologi/industri. Hal ini amat penting pada saat kita akan mengambil madaniyah, agar kita dapat membedakan bentuk-bentuknya atau agar dapat membedakannya dengan hadharah. Jadi, bentuk-bentuk madaniyah Barat yang lahir dari sains dan teknologi/industri, tidak ada larangan bagi kita untuk mengambilnya, akan tetapi madaniyah Barat yang dihasilkan dari hadharah-nya, jelas tidak boleh kita ambil, sebab kita tidak boleh mengambil hadharah Barat disebabkan jelas-jelas bertentangan dengan hadharah Islam, baik dari segi asas dan pandangannya terhadap kehidupan, mahupun dari erti kebahagiaan hidup bagi manusia.

Hadharah Barat berdiri atas dasar pemisahan agama dari kehidupan dan pengingkaran terhadap peran agama dalam kehidupan, yang berakibat munculnya faham sekuler, yaitu pemisahan agama dari urusan negara --suatu hal yang wajar bagi mereka yang memisahkan agama dari kehidupan dan mengingkari keberadaannya dalam kehidupan. Diatas dasar inilah mereka tegakkan sendi-sendi kehidupan beserta peraturan-peraturannya.

Konsep kehidupan menurut mereka adalah manfaat/maslahat semata-mata, Oleh kerana itu, manfaat menjadi ukuran bagi setiap perbuatan mereka. Manfaat merupakan dasar tegaknya sistem dan hadharah Barat. Dari sinilah manfaat menjadi faham yang menonjol dalam sistem dan hadharah ini. Menurut mereka, kehidupan ini hanya digambarkan dalam kerangka manfaat semata-mata. Adapun kebahagian mereka ertikan sebagai usaha untuk mendapatkan sebanyak mungkin kenikmatan jasmani, serta tersedianya seluruh sarana kenikmatan tersebut.

Dengan demikian hadharah Barat tidak lain adalah hadharah yang dibangun atas mashlahat saja, sehingga tidak ada nilai lain selain manfaat. Mereka tidak mengakui apapun selain manfaat, yang juga mereka jadikan sebagai ukuran bagi setiap perbuatan. Akan halnya aspek kerohanian, maka aspek ini menjadi urusan peribadi yang tidak ada hubungannya dengan masyarakat dan terbatas hanya pada lingkungan gereja serta para gerejawan. Oleh kerana itu, dalam hadharah Barat tidak terdapat nilai-nilai moral, rohani, dan kemanusiaan. Yang ada hanyalah nilai-nilai materi dan manfaat semata. Atas dasar inilah segala aktivitas kemanusiaan diambil alih oleh organisasi-organisasi yang berdiri sendiri di luar pemerintahan, seperti organisasi Palang Merah dan missi-missi zending. Seluruh nilai-nilai telah tercabut dari kehidupan kecuali nilai materi semata, yaitu memperoleh keuntungan. Dari sini jelas bahwa hadharah Barat itu sebenarnya adalah himpunan dari mafahim tentang kehidupan sebagaimana yang diuraikan di atas.

Adapun hadharah Islam, adalah hadharah yang berdiri di atas suatu landasan yang bertentangan dengan landasan hadharah Barat. Pandangannya tentang kehidupan dunia juga berbeda dengan yang dimiliki oleh hadharah Barat. Demikian pula erti kebahagiaan hidup menurut Islam sangat berlawanan dengan arti kebahagiaan hidup menurut hadharah Barat.

Hadharah Islam berdiri atas dasar iman kepada Allah SWT, dan bahwasanya Dia telah menjadikan untuk alam semesta, manusia, dan hidup ini suatu aturan yang masing-masing harus mematuhinya, disamping telah mengutus junjungan kita Nabi Muhammad SAW dengan membawa agama Islam. Dengan kata lain, hadharah Islam berdiri di atas dasar aqidah Islam yaitu beriman kepada Allah, Malaikat-malaikat-Nya, Rasul-rasul-Nya, Kitab-kitab suci-Nya, Hari Kiamat, serta kepada qadla dan qadar baik buruknya dari Allah SWT. Jadi, aqidahlah yang menjadi dasar bagi hadharah ini. Dengan demikian hadharah ini berlandaskan suatu asas yang memperhatikan ruh (yaitu hubungan manusia dengan Pencipta).

Mengenai konsep kehidupan menurut hadharah Islam, sesungguhnya dapat dilihat dalam falsafah Islam yang lahir dari aqidah Islam serta yang menjadi dasar bagi kehidupan dan perbuatan manusia di dunia. Falsafah tersebut adalah penggabungan materi dengan ruh, atau dengan kata lain menjadikan semua perbuatan manusia agar berjalan sesuai dengan perintah Allah dan larangan-Nya. Falsafah inilah yang menjadi dasar pandangannya tentang kehidupan. Sebab pada hakekatnya amal perbuatan manusia adalah materi, sedangkan kesadaran manusia akan hubungannya dengan Allah pada saat ia melakukan perbuatan tersebut, ditinjau dari halal-haram-nya perbuatan, adalah ruh. Dengan demikian terjadilah penggabungan antara materi dengan ruh. Atas dasar inilah, maka jalur perbuatan seorang muslim adalah perintah Allah dan larangan-Nya. Sedangkan tujuan mengarahkan amal perbuatan agar berjalan di atas jalur perintah Allah dan larangan-Nya adalah keridlaan Allah semata, sama sekali bukan manfaat.

Sedangkan maksud dilakukannya suatu perbuatan adalah nilai yang senantiasa diupayakan manusia tatkala dia melakukan suatu perbuatan. Nilai ini tentu saja berbeda-beda tergantung dari jenis perbuatannya. Adakalanya nilai itu bersifat materi, seperti misalnya orang yang berdagang dan bermaksud mencari keuntungan. Perbuatan dagangnya itu merupakan amal perbuatan yang bersifat materi, sedangkan yang mengendalikan perbuatan dagangnya adalah kesadarannya akan hubungan dirinya dengan Allah, sesuai dengan perintah dan larangan-Nya kerana mengharap ridla Allah. Adapun nilai yang ingin diperoleh dari aktivitas dagangnya adalah keuntungan, yang merupakan nilai materi.

Kadang-kadang nilai suatu perbuatan itu bersifat kerohanian, misalnya Shalat, Zakat, Shaum atau Haji. Ada pula yang bersifat moril, seperti jujur, amanah atau tepat janji. Atau dapat juga bersifat kemanusiaan, misalnya menyelamatkan orang yang tenggelam atau menolong orang yang berduka. Nilai-nilai semacam ini senantiasa diusahakan manusia untuk dapat terwujud saat ia melakukan perbuatan. Hanya saja nilai-nilai itu bukanlah penentu suatu perbuatan dan bukan pula tujuan utama dilakukannya perbuatan, melainkan hanya sekedar nilai perbuatan yang berbeda-beda tergantung dari jenis perbuatan.

Adapun kebahagiaan hidup menurut Islam adalah mendapatkan keridlaan Allah SWT, bukannya memuaskan keperluan-keperluan jasmani manusia. Sebab, pemuasan semua keperluan manusia baik yang bersifat jasmani mahupun naluri merupakan sarana mutlak untuk menjaga kelangsungan hidup manusia, namun tidak menjamin adanya kebahagiaan.

Inilah pandangan hidup menurut Islam, dan inilah dasar bagi pandangan tersebut, yang menjadi asas bagi hadharah Islam, yang sangat berlawanan dengan hadharah Barat. Begitu pula halnya dengan bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan dari hadharah Islam yang jelas-jelas bertentangan dengan bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan dari hadharah Barat.

Sebagai contoh, lukisan adalah sebuah bentuk madaniyah. Kebudayaan Barat menganggap bahwa lukisan perempuan telanjang yang menampilkan seluruh keindahan tubuh sebagai bentuk madaniyah yang sesuai dengan faham kehidupannya terhadap wanita. Oleh kerana itu, orang Barat memandangnya sebagai bentuk madaniyah yang bersifat seni yang sakral jika memenuhi syarat-syarat seni. Namun bentuk madaniyah semacam ini bertentangan dengan hadharah Islam dan berlawanan dengan pandangannya terhadap wanita, yaitu sebagai suatu kehormatan yang wajib dijaga. Islam melarang lukisan semacam ini, kerana akan merangsang syahwat biologis lelaki/wanita yang berasal dari naluri melestarikan jenis manusia dan dapat menyebabkan kebejatan akhlak.

Contoh lain apabila seorang muslim hendak mendirikan rumah yang merupakan salah satu bentuk madaniyah, maka ia akan membangun rumahnya sedemikian rupa agar jangan sampai aurat wanita penghuni rumah mudah terlihat oleh orang luar, misalnya dengan mendirikan pagar di sekeliling rumahnya. Lain halnya dengan orang-orang Barat, tentu mereka tidak memperhatikan hal-hal semacam ini sesuai dengan hadharah-nya.

Begitu pula halnya dengan seluruh bentuk madaniyah yang dihasilkan dari hadharah Barat seperti misalnya patung dan sejenisnya. Demikian juga dengan pakaian, apabila memiliki ciri khas bagi orang-orang kafir yang disebabkan kerana kekufuran mereka, maka tidak boleh dipakai oleh orang muslim (seperti baju pendeta, baju padri kristian, dan lain-lain, pent.). Sebab, pakaian semacam ini menyandang pandangan hidup tertentu. Akan tetapi apabila tidak demikian, yakni jika telah menjadi kebiasaan dalam berbusana dan tidak dianggap sebagai pakaian khusus orang kafir melainkan hanya dipakai untuk sekedar memenuhi keperluan atau pemanis busana, maka dalam hal ini pakaian tersebut termasuk dalam jenis bentuk-bentuk madaniyah yang bersifat umum dan boleh dikenakan.

Adapun bentuk-bentuk madaniyah yang dihasilkan oleh sains dan teknologi/industri seperti alat-alat laboratorium, alat-alat kedokteran, mesin-mesin industri, perabotan rumah tangga, permadani, dan sebagainya. Semua ini merupakan bentuk-bentuk madaniyah yang bersifat universal, sehingga boleh kita ambil tanpa khawatir terhadap sesuatu. Sebab, bentuk-bentuk ini tidak dihasilkan dari hadharah serta tidak ada hubungan dengan hadharah.

Dengan melihat selintas saja pada hadharah Barat yang berkuasa di dunia dewasa ini, maka kita dapati bahwa hadharah ini tidak mampu menjamin ketenangan dan ketenteraman manusia. Malah sebaliknya, hadharah ini telah menyebabkan kesengsaraan yang diderita oleh seluruh dunia. Hadharah yang dasarnya memisahkan agama dari kehidupan, yang bertentangan dengan fitrah manusia, dan tidak memandang aspek spritual sedikit pun dalam kehidupan umum, memandang bahwa kehidupan dunia sebagai manfaat belaka, serta menjadikan hubungan sesama manusia berdasarkan pada manfaat saja. Hadharah semacam ini tidak menghasilkan apa-apa selain kesengsaraan dan keresahan yang terus-menerus. Sebab, selama manfaat dijadikan asas, akan mengakibatkan perselisihan dan baku hantam dalam memperebutkannya serta membina hubungan sesama manusia dengan mengandalkan kekuatan, menjadi sesuatu yang wajar.

Oleh kerana itu, penjajahan merupakan hal yang wajar bagi penganut hadharah ini. Akhlak pun menjadi guncang. Sebab, hanya manfaat saja yang tetap menjadi asas kehidupan. Dengan demikian, wajarlah jika akhlak telah tergeser dari kehidupan masyarakat Barat, sama halnya dengan tergesernya nilai-nilai kerohanian. Bahkan menjadi wajar pula bila kehidupan ini berjalan atas dasar persaingan, permusuhan, baku hantam, dan penjajahan. Adanya krisis kerohanian dalam diri manusia, keresahan yang kronis, serta kejahatan yang merajalela di seluruh dunia merupakan bukti nyata dari dampak hadharah Barat. Sebab, hadharah inilah yang kini berkuasa di seluruh dunia, dialah yang menimbulkan berbagai dampak yang berbahaya dan membahayakan kelangsungan hidup umat manusia.
Namun apabila kita mengamati hadharah Islam yang pernah berkuasa di dunia sejak abad VI hingga akhir abad XVIII M, kita dapati betapa hadharah ini belum pernah menjadi penjajah kerana memang bukan tabiatnya untuk menjajah. Hadharah ini tidak membedakan antara kaum muslimin dengan yang lainnya. Dengan demikian, keadilan terjamin bagi seluruh bangsa yang pernah tunduk di bawahnya selama masa kekuasaan Islam. Kerana hadharah ini berdiri atas dasar ruh yang berusaha mewujudkan seluruh nilai-nilai kehidupan, baik itu nilai materi, spiritual, moral, mahupun kemanusiaan; disamping menjadikan aqidah sebagai titik perhatian dalam hidup ini. Kehidupan pun dipandang sebagai kehidupan yang berjalan sesuai dengan perintah Allah dan larangannya. Adapun kebahagian hidup adalah dengan meraih keridlaan Allah SWT. Apabila hadharah Islam kembali berkuasa di dunia ini sebagaimana pada masa sebelumnya, tentu hadharah ini akan mampu menangani berbagai krisis yang melanda dunia dan akan mampu menjamin kesejahteraan bagi seluruh umat manusia.

Related Posts with Thumbnails

DOWNLOAD BAHAN ILMIAH

حيا بالعربية

محادثة
@ يـَــا عـَــائِــشـَــة ُ، هـَـٰــذِهِ صـَــدِيـْــقـَــتـِــى خـَــدِيـْــجـَــة

@ Hai Aisyah, ini temanku Khadijah.

& أ َهـْــلاً وَسـَــهـْــلاً، كـَــيـْــفَ حـَــالـُــكِ يـَــا خـَــدِيـْــجـَــة

& Semoga anda menjadi keluarga kami dengan segala kemudahan, bagaimana khabarmu hai Khadijah?

@ أ َنـَــا بـِــخـَــيـْــر ٍ اَلـْــحـَــمـْــدُ لـِــلـَّــه، وَمـَــا اسـْــمُــكِ؟

@ Saya baik alhamdulillah, siapakah nama awak?

& إ ِسـْــمـِــى مـَــرْيـَــمُ بـِــنـْــت ُ الـْــحـَــاج ِ حـَــسـَــنْ

& Nama saya Maryam binti Haji Hasan.

@ مـَــا شـَــاءَ الله إ ِسـْــمٌ جـَــمـِــيـْــلٌ، أ َيـْــن َ تـَــسـْــكـُــنـِــيـْــن َ يـَــا مـَــرْيـَــمُ؟

@ Masya Allah nama yang bagus, di manakah awak tinggal hai Maryam?

& أ َسـْــكـُــن ُ فـِى رَقـْــم ِ ٤٨ مـِــنْ شـَــار ِع ِ مـِــيـْــلاَوَاتـِــىْ

& Saya tinggal di nombor 48 Jalan Melawati.

@ إ ِذ َن ْ بـَــيـْــتـُــكِ قــَــر ِيـْــبٌ مـِــنْ هـُــنـَــا

@ Kalau demikian rumah awak dekat sahaja dari sini.

& أ َجـَــلْ، مـِــائَــتـَــان ِ وَخـَــمـْــسـُــوْن َ مـِــتـْــرًا تـَــقـْــر ِيـْــبـًــا

& Ya, lebih kurang 250 meter dari sini.

@ هـَــلْ تـَــسـْــمـَــحـِــيـْــن َ لـِــى بـِــز ِيـَــارَتـِــكِ يـَــا مـَــرْ يـَــمُ؟

@ Apakah awak membolehkan saya mengunjungi awak hai Maryam?

& بـِــكـُــلِّ السـُّــرُوْرِ

& Dengan segala senang hati.

MARI BELAJAR BAHASA ARAB =)

BERSAMA MYKRK

ARAB MADINAH

ARAB INDO